مدارک لازم جهت تنظیم سند قطعی غیر منقول در دفتر اسناد رسمی(آپارتمان ، ملک ، مستغلات و ...)
1-اصل سند مالکیت ( کاداستری یا دفترچه ای )
* سند دفترچه ای : همان اسناد مالکیت قدیمی است که بصورت دفترچه و دارای پلمپ میباشد که به سند منگوله ای هم شناخته می شوند.
*سند کاداستری : اسناد مالکیت جدید است که بصورت تک برگی از سوی اداره ثبت اسناد و املاک صادر میشود و در پایین هر سند دارای نقشه کاداستری هوایی میباشد که بعد از هربار نقل و انتقال باید سند تعویض و بنام مالک جدید صادر گردد و بعد از هربار نقل و انتقال برای نقل و انتقال بعدی فاقد اعتبار میگردد
2-آخرین بنچاق
* که همان آخرین برگه ایست که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم میگردد و مال غیرمنقول موضوعه، بنام خریدار جدید انتقال می یابد و امضا طرفین معامله در زیر آن میباشد. البته در مورد انتقال آپارتمانهایی که به تازگی احداث گردیده اند سند مالکیت آنها بموجب تقسیم نامه و یا ماده 106 صادرگردیده است نیازی به ارایه آخرین بنچاق نمیباشد و صرف ارایه صورتمجلس تفکیکی کافیست.
3-پایان کار شهرداری
4-مفاصاحساب نوسازی
*قابل اخذ از شهرداری منطقه
5-گواهی واریز موضوع ماده 187 قانون مالیات های مستقیم از دارایی منطقه
* که البته ابتدا باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمود و پس از اخذ نامه و یا درخواست صدور گواهی از دفترخانه به اداره امور مالیاتی منطقه مراجعه نمود و دفاتر فقط میتوانند به گواهی هایی استناد نمایند که در پاسخ به نامه همان دفترخانه صادر گردیده باشد
6- پاسخ استعلام ثبتی
* این استعلام در پاسخ به درخواست همان دفترخانه ( دفترخانه تنظیم کننده سند انتقال ) از واحد ثبتی محل وقوع ملک مورد معامله صادر میگردد و مدت اعتبار آن برای املاک واقع در همان شهر یک ماه از تاریخ صدور میباشد. ضمنا این استعلام بصورت الکترونیکی از طریق سامانه سیستم الکترونیکی اسناد و فقط توسط همان دفترخانه پس از رویت اصل سند و احراز هویت مالک یا قائم مقام قانونی او صورت میگیرد.
7-پاسخ استعلام تامین اجتماعی
* در مورد املاک تجاری
8-اصل کارت ملی و شناسنامه طرفین
9-قبوض آب، برق، گاز
*جهت درج شماره پرونده و اشتراک در سند تنظیمی
- ۹۴/۰۹/۲۹